Compot de caise/ piersici


Este sezonul caiselor si al piersicilor asa ca e momentul perfect sa va apucati de compot, gem, dulceata sau oricare alta forma de conservare sub care va place sa consumati aceste delicioase fructe.

Eu am facut anul acesta compot. Si din caise aromate si din piersici zemoase :)

Nu am facut o combinatie intre cele doua fructe, ci am facut compot din fiecare separat. Este ideal pentru cei mari dar si pentru cei mici fiindca nu contine conservanti. 

Se face foarte usor, iar reteta este aceeasi pentru ambele tipuri de fructe.

Am folosit:
  • 1 kg caise (1 kg piersici), 2 linguri de zahar pt fiecare borcan de 400 g si 4 linguri de zahar pentru fiecare borcan de 800 g, apa, borcane, capace, 1-2 cratite mai mari, prosoape (eventual mai vechi dar curate).

Am spalat bine fructele, le-am scos samburii apoi le-am taiat in jumatati (caisele) sau sferturi (piersicile).

Am pregatit borcane curate si bine uscate. In fiecare borcan am pus bucati de fructe (cam 3/4).

Am adaugat apoi zaharul si apa pana aproape de capac.

Am infiletat si am strans bine capacele.

In cratite mai mari am pus prosoape curate pe fund si margini, apoi am pus borcanele (nu chiar lipite intre ele ci cu putin spatiu).

Am adaugat apa cat sa acopere borcanele 3/4.

Am pus la foc mic spre mediu. Din momentul in care apa a inceput sa clocoteasca am lasat 25 de minute.

Am oprit apoi focul si am lasat borcanele in apa inca o ora.

Le-am scos apoi, le-am sters bine si le-am pus cu capacele in jos o ora.

Le-am asezat apoi cu capacul in sus intr-o patura pana a doua zi. Le-am depozitat in camara (sau daca aveti beci si mai bine).

Dupa vreo 2 zile nu m-am abtinut si am desfacut un borcan mic sa gust compotul :)) Super extra delicios, dulce si aromat. Merita din plin sa-l incercati!!!

Chiar si cateva borcane pentru cei mici merita. Si de ce nu, si pentru voi ... sa papati rece intr-o zi calduroasa (la noi nu o sa reziste nici pana in toamna, fiindca deja ne gandim la el ... dar va asigur ca se pastreaza excelent in camara, la loc intunecat si racoros 1-2 ani).

Spor la treaba dragi gospodine!!

16 Response to "Compot de caise/ piersici"

  1. Nu ti-e mila de mine ca nu am reusit nici macar sa gust caise anul asta... Piersici da, din astea am si sper sa am si-n copac mai la sfirsitul verii, dar de caise vreau si eu un borcanel ca sint tare mititel... uaaaaaaaaaaaaa, uaaaaaa... Pupici !

    Danutza says:

    Offf, lasa ca-ti pun eu deoparte un borcanel :*

    N-am facut nici eu prea mult compot, fiindca sunt cam scumpe fructele la piata...tare mi-ar placea sa am o livada maree cu tot felul de pomisori....ehe....visee :))

    Pupici!:*

    Asa il pregatesc si eu.Este bun si parfumat.Si cand vajaie vantul pe-afara,ce bine prinde.
    Te pup!

    Danutza says:

    Mare dreptate ai, merita putin efort acum :)
    Pupici!

    Simona says:

    Bun, bun! De cand n-am mai papat compot...
    Pup

    Danutza says:

    Multumesc Simo! Pupici!

    Harnicuto,daca nu apuc sa fac si de caise vin la tine:)Foarte bun si aromat!

    Danutza says:

    Ehei, tu esti mult mai harnicuta decat mine, am vazut ca ai facut multe dulceturi si compoturi :)

    Dar las ca facem schimb;) Pupici!

    Unknown says:

    Eu il iau pe cel de piersici, ca imi place tare mult! Inca nu m-am apucat de compoturi, asa ca trebuie sa vin sa cer de la altii :)) Pup

    Danutza says:

    Eu nu m-am decis care-mi place mai tare...ca le-as savura pe amandoua cu placere :)) Pupici!

    Unul din compoturile care imi plac mult.Arata bine de tot!

    Danutza says:

    Merci Rocsy! Si mie imi place mult! Pup!

    Anonim says:

    Buna! Daca in oala in care am pus sa fiarba borcanel cu piersici nu am pus prosop pe fundul oaleo si pe lateral e problema? Deja am pus totul la foc si mie frica sa le deranjez acum, ce uituca sunt....:). Multumesc pentru reteta postata, acum fac si eu pentru prima data asa fara conservanti, sper sa tina la iarna.

    Danutza says:

    Buna!

    De obicei se pune un prosopel pentru ca in timpul fierberii sa nu atinga fundul borcanelor de oala foarte incinsa si sa crape.

    Sa speram ca nu vei avea probleme, sincera sa fiu eu am pus mereu si nu stiu daca intr-adevar se intampla ceva fara un prosopel.

    Eu am facut anul trecut chiar in perioada asta compotul si am avut din el pana in martie. S-a pastrat perfect in camara :)

    Mult spor sa ai!!

    Anonim says:

    eu oparesc fructele in apa cu zahar in care am pus zeama de la o lamaie la 10 litri de apa.apoi pun in borcane fierbinte si las capsate sa se raceasca.tine si 3 ani fara conservant

    Danutza says:

    Si asa tine foarte bine si in plus nu se inmoaie fructele :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.